Український науковий журнал

ОСВІТА РЕГІОНУ

ПОЛІТОЛОГІЯ ПСИХОЛОГІЯ КОМУНІКАЦІЇ

Університет "Україна"
Всеукраїнська асоціація політичних наук (ВАПН)

ПР - технології у комунікативній політиці ООН





         Євгенія Тихомирова, доктор політичних наук, професор Рівненського інституту слов'янознавства

 УДК 327.8

 

У статті аналізується ПР-забезпечення діяльності ООН. Автор розглядає роль інформування громадськості як чинника формування іміджу даної організації. У праці зазначається, що ПР-діяльність, забезпечена бюджетом ООН, охоплюють різні технології паблік рилейшнз, спрямовані на різні цільові аудиторії, періодично проводяться масові акції з активним застосуванням потенціалу новітніх комунікаційних технологій, активно використовуються Інтернет-сайти, телебачення, радіомовлення. Авторка зазначає, що сьогодні зусилля ООН спрямовані на консолідацію комунікаційного потенціалу Організації, забезпечення такого становища, при якому всі установи та підрозділи говорили б "одним голосом". Про рівень володіння ООН PR-технологіями свідчать заходи, пов'язані з Саммітом тисячоліття та кампанія, присвячена 60-річчю прийняття «Загальної декларації прав людини».

        Ключові слова: міжнародні організації, ООН, комунікації з громадськістю, інформування, технології паблік рилейшнз.

 

В статье анализируется ПР-обеспечение деятельности ООН. Автор рассматривает роль информирования общественности как фактора формирования имиджа данной организации. В работе указывается, что ПР-деятельность обеспеченная бюджетом ООН, охватывает различные технологии паблик рилейшнз, направленные на различные целевые аудитории: периодически проводятся массовые акции с активных использованием потенциала новых коммуникационных технологий, активно используются Интернет-сайты, телевидинее, радиовещание. Автор отмечает, что сегодня усилия ООН направлены на консолидацию коммуникационного потенциала Организации, обеспечения такого состояния, при котором все учреждения и подразделения говорили бы «одним голосом». Об уровне владения ООН ПР-технологиями свидетельствуют мироприятия, связанные из Саммитом тысячеления и компания посвященная 60-летию «Общей декларации прав человека».

        Ключевые слова: международные организации, ООН, коммуникации с общественностью, информирование, технологии паблик рилейшнз.

 

The article examines the PR activities of the UN. The author examines the role of public awareness as a factor in shaping the image of the organization. The work indicates that PR activities provided the UN budget, covering various technology public relations, aimed at different audiences, periodically conducted a massive campaign to actively use the potential of new communication technologies, widely used Internet sites, television and radio. The author notes that today the UN efforts aimed at consolidating the communication potential and ensuring a situation in which all agencies and departments would say "one voice". On the level of UN PR-technologies show activities related to the Millennium Summit and the campaign for the 60-year anniversary of adopting the Universal Declaration of Human Rights.

         Keywordsinternational organizations, UN communications with the public, information, technology public relations

 

        Актуальність теми дослідження обумовлена тим, що в XXI столітті ООН не зможе бути сильною й ефективною без зв'язку і комунікації. Вони дають можливість світовій громадськості в умовах глобалізації отримувати необхідні засоби до розуміння процесів, що відбуваються. Це по-перше. По-друге, ООН повинна вести таку інформаційно-комунікаційну політику, яка б була інструментом поширення відомостей про її роботу і загальні цінності, які повсюдно відігравали б чільну роль [1, 27].

По-третє, необхідність здійснення активної комунікативної політики ООН актуалізувалася в умовах глобалізації світу піл впливом різних факторів: змін форм і вимірів політичного простору, яке контролюється ООН, поступовим перетворенням системи ООН, зниженням ефективності національних і територіальних систем управління, постійним зростанням ролі транснаціонального громадянського суспільств [2]. По-четверте, ООН, виконуючи суперечливу роль у глобальних процесах, по-різному сприймається світовою громадськістю.

Проблем інформаційної діяльності ООН торкалися такі українські дослідники, як В. С. Бруз, Л. І. Скороход, Ю. С. Скорохода, О.М. Степко та ін. Проведений аналіз джерел показав, що використання ПР-технологій у роботі ООН ще не стало предметом комплексних наукових досліджень, зроблено лише перші кроки у дослідженні цієї проблематики [3]. Саме тому метою статті є висвітлення місця у комунікативній політиці ООН технологій паблік рилейшнз.

У праці "Основні тенденції, стійка напруга відносин та різкі протиріччя: Об'єднані нації у бурхливому світі" американський політолог Дж.Розенау справедливо зазначає, що образ ООН в очах громадськості має різні, часто суперечливі характеристики. З одного боку, в ній бачать сталу та рутинну організацію, з іншого  - організацію, здатну адаптуватися до глобальних змін, чутливу до них.  ООН розглядається також як інструмент узгодження міждержавних відносин, в рамках яких держави наполягають на своєму суверенітеті та своїх егоїстичних інтересах, і як агент глобального суспільства, що поступово формується, як "головний міст через пролив, який розділяє  два світу міжнародної політики", як сектор громадської служби світового співтовариства, якого поки що не існує.

Відповідно до цього, вчений виділяє дві групи іміджевих характеристик, які сформувалися в сучасній громадській свідомості і двояко характеризують імідж ООН. Перша група містить риси, які дозволяють трактувати ООН як інструмент узгодження міждержавних відносин. У цьому випадку Організація Об'єднаних Націй у громадській свідомості розглядається як міжнародна організація, що контролюється своїми членами настільки, що не може здійснити дій, які не відповідають традиційним нормам міжнародного права; недемократична організація, в якій великі і сильні держави мають більшу владу, ніж малі і слабкі; міжнародна організація, яка сьогодні не здатна використовувати свої власні сили примусу в ситуаціях, які вона прагне контролювати; організація, що часто заходить у тупик внаслідок суттєвих розбіжностей у системах цінностей, яких дотримуються її члени; арена, де обговорюються міждержавні конфлікти і здійснюються спроби для їх розв'язання; форум, на якому малі держави можуть не лише висловлювати  свої прагнення та скарги, але і грати ключову роль у справі послаблення конкретних глобальних конфліктів.

Друга група іміджевих характеристик містить риси, що дозволяють бачити ООН в контексті гуманізації та демократизації міжнародних відносин і розглядати її як агента глобального суспільства.  У цьому випадку Організація Об'єднаних Націй характеризується як  складна система, що складається з відносно автономних і часто конкуруючих підсистем; бюрократична організація, що прагне змін, незважаючи на інерцію минулого; організація, що призначена для більшої кількості завдань, ніж може виконати персонал і забезпечити фонди, що створюють постійну проблему перевантаження системи; міжнародна організація, що знаходиться в процесі інституційних змін, які дозволяють здійснювати їй інноваційні дії; місця, де виклики і можливості, властиві світовій залежності, що поширюється, можуть стати предметом обговорення; механізм легітимного втручання у внутрішні справи своїх держав-членів; трибуна і організаційна система, здатна пом'якшити загрози здоров'ю  людей і довкіллю, привернути увагу до умов їхньої праці, потребам розвитку, політичним правам і багатьом іншим ситуаціям, які стосуються добробуту людства;  орган для виразу світової громадської думки з приводу внутрішніх конфліктів, які можуть привести до геноциду чи якимось іншим порушенням гуманітарних норм; механізм, який прагне подолати широкі міграції та проблеми біженців; посередницький орган, який пропонує свої послуги  щодо спостереження за виборами, попередженню війни, збереженню миру, примиренню антагоністичних груп всередині і між суспільствами; інструмент, який неурядові організації можуть застосовувати для висвітлення актуальних проблем, отримання та поширення відповідної інформації, для звернення зі скаргами щодо відшкодування шкоди; механізм з формування, виразу та відпрацювання пріоритетних питань глобального порядку денного; рудиментарний інститут, який сприяє розвитку глобального громадянського суспільства; потенційний простір для еволюції інститутів, що підтримують функціонування ринку; неясна, але така, що будується цілісність, які називається "міжнародне співтовариство" і вносить основний внесок у формування нових глобальних норм; осередок мінливих почуттів - від високих надій до глибокого розпачу; комплекс інститутів і організацій, що виступають як засіб розв'язання конфліктів і управління ресурсами у світовому масштабі [4].

         Перший імідж, на наш погляд, пов'язаний скоріше з минулим ООН, другий - з її майбутнім. Підтримка другого сьогодні особливо важлива і підштовхує Організацію цілеспрямовано займатися відповідним іміджмейкінгом та здійснювати систематичні комунікації з різними групами громадськості. Інформаційно-комунікаційні структури ООН застосовують різноманітні прийоми та засоби PR-діяльності.

ООН активно публікує інформацію про свою діяльність у пресі, видає навчальні матеріали, книги, щорічники, бюлетені. До останніх відносяться, зокрема, "Щорічник Організації Об'єднаних Націй", розрахований на використання не тільки на державному рівні, а й на дослідників, які серйозно вивчають діяльність ООН, бюлетень "Хроніка ООН", зорієнтований на добре поінформовані кола громадськості, які виявили інтерес до діяльності ООН. Висвітленню роботи Асамблеї і її Голови протягом усього року сприяє щоденна публікація бюлетеня "Media Alert", в якому друкуються повідомлення про проведені ООН заходи, відкриті для представників засобів масової інформації: засідання, прес-конференції, спеціальні події.

На початку нового тисячоліття саме ДГІ розповсюдила текст доповіді Генерального секретаря ООН, де нагадувалося, яку роль відіграє ця організація у нинішньому світі. Зокрема, підкреслювалося, що Організація Об'єднаних Націй існує, щоб обслуговувати інтереси держав-членів; вона є єдиною організацією з універсальним членством і всебічними можливостями, що зачіпає так багато сфер людської практики, а ці особливості роблять її унікально корисним форумом - для спільного використання інформації, проведення переговорів, розробки норм і вираження сподівань.

Відповідно до рішення Генеральної Асамблеї (резолюція 57/238 від 20 грудня 2002 року про Всесвітню зустріч на вищому рівні з питань інформаційного суспільства), ООН в тісному співробітництві з Міжнародним союзом електрозв'язку розгорнув кампанію інформування з метою загальної популяризації зустрічі. Ця кампанія була покликана продемонструвати, яким чином інформаційні технології можуть допомогти світові досягти цілей в галузі розвитку, сформульовані в Декларації тисячоріччя.

Інформація і документація Організації, поширювана у світі, - багатомовна, причому багатомовність є одним з основних, постійно підтверджуваних принципів роботи ООН, хоча вона дедалі частіше змушена заощаджувати, у тому числі й на перекладі своїх документів і матеріалів офіційними мовами. У рамках бюджетів Інформаційних центрів і Представництв ООН у різних країнах здійснюється переклад відповідними мовами і видаються книги, брошури, буклети та інші інформаційні матеріали, що призначені для безкоштовного поширення серед партнерів Центрів і Представництв та поповнення фондів відповідних бібліотек.

До функцій Інформаційних центрів і Представництв ООН входить різнобічне сприяння засобам масової інформації країни перебування у випуску різних матеріалів з широкого кола тем. Використовуючи матеріали, постійно одержувані із Секретаріату ООН, Інформаційні центри видають щоденні бюлетені для преси, що містять коротку інформацію про актуальні події у житті ООН і міжнародного співтовариства. Вони видають також прес-релізи, присвячені значущим для ООН і країни перебування явищам і подіям.

Інформаційні центри й Представництва ООН проводять прес-конференції і "круглі столи", у тому числі за участю офіційних осіб і експертів ООН, організують ті або інші сюжети на телебаченні і радіо, прагнуть заохочувати створення регулярних рубрик і програм про ООН. Журналістам країн перебування Центрів і Представництв надається можливість брати участь у різних конференціях та інших заходах ООН, у тому числі за рахунок Організації. У свою чергу, на щоденній основі Центри та Представництва здійснюють вивчення публікацій ЗМІ країн перебування з метою використання матеріалів з проблематики ООН для підготовки оглядів місцевої преси. Такі огляди призначені для керівництва Організації Об'єднаних Націй.

Завдяки глибокому знанню своїх регіонів співробітники інформаційних центрів адаптують інформацію ООН з урахуванням місцевих потреб і забезпечують її поширення. Їхній тісний взаємозв'язок з національними і регіональними засобами масової інформації, що зміцнювався роками співробітництва, забезпечує досить широке охоплення ініціатив Організації Об'єднаних Націй, як це було продемонстроване у зв'язку з публікацією доповіді Генерального секретаря, присвяченої тисячоліттю.

На основі щодня одержуваної й оброблюваної інформації з відділень по усьому світові Інформаційні центри й Представництва формують списки свіжих ООН-івських документів, які можуть бути надані усім бажаючим. Серед регулярних одержувачів інформаційних матеріалів і документів різні державні та недержавні організації. Організація також надає інформацію безпосередньо населенню шляхом більш широкого використання відео-конференцій.

ООН ініціює створення фільмів, теле- і радіопрограм, фотовиставок, діапозитивів. Радіопрограми висвітлюють різні аспекти діяльності ООН. Більшість радіопрограм розсилається в записах до багатьох країн світу, створено декілька тисяч радіотрансляційних центрів. Вісьмома мовами випускаються щотижневі новини для ретрансляції місцевими та національними радіостанціями. Радіо ООН завоювало міцну репутацію як один з важливих традиційних мультимедійних каналів, цілеспрямовано орієнтованих на висвітлення діяльності і завдань Організації перед аудиторіями у всіх регіонах світу.

На початку кожної нової сесії Асамблеї ООН широко висвітлюються різні питання, що стоять на порядку денному, включаючи спеціальні засідання, торжества й інші важливі заходи. Велика увага в радіопрограмах приділяється інавгураційній заяві нового Голови Асамблеї, що дає змогу слухачам зрозуміти, що Голова вважає пріоритетним, і ознайомитися з його баченням роботи майбутньої сесії. Коли ж термін повноважень Голови підходить до кінця, Радіо ООН звичайно повідомляє про те, як він оцінює результати минулої сесії. Інтерв'ю з Головою включаються також у тематичні програми з особистих питань. Під час двотижневих загальних дискусій Радіо безкоштовно транслює заяви глав держав і/або урядів, а також міністрів закордонних справ усіх найменш розвинутих країн на національні служби радіомовлення відповідних держав-членів. Приблизно в 25-35 відсотках усіх передач і програм Радіо ООН, що йдуть у прямому ефірі, висвітлюються питання, які обговорювалися Асамблеєю і/або її комітетами під час роботи сесії.

Телевізійні програми готуються у вигляді коротких тематичних і актуальних оглядів новин. Департамент направляє на місця одного телевізійного й одного радіопродюсера для того, щоб максимально використовувати комунікації з регіональними засобами масової інформації й одержувати повнішу інформацію з місць для програм, що готуються в Центральних установах і поширюються в глобальних масштабах. З квітня 2003 року до трансляції програм Телебачення ООН приєдналося ще десять нових офіційних телевізійних партнерів, що забезпечили мовлення на 2 мільярди глядачів більше 50 годин програм Організації Об'єднаних Націй.

Особливу увагу приділяє телебачення ООН висвітленню роботи Голови Генеральної Асамблеї, у тому числі проведеним ним зустрічей і прес-конференцій. Якщо інформація про діяльність Голови включена в бюлетень для ЗМІ "Media Alert", то ці події автоматично висвітлюються Телебаченням ООН (ДГІ матеріали для включення в цей бюлетень подає Канцелярія Голови). Телебачення автоматично висвітлює засідання Генеральної Асамблеї до 17 год. 45 хв. (після чого Департамент повинний платити членам телевізійних груп понаднормові). Загальні дискусії та інші важливі засідання, так само як і спеціальні і надзвичайні сесії, транслюються з моменту їхнього офіційного відкриття до моменту офіційного закриття.

Загальний доступ до всіх матеріалів, що знімаються Телебаченням ООН, надається будь-якому зацікавленому телевізійному агентству в режимі прямої трансляції або в запису. Крім того, ДГІ щодня, у тому числі в період сесій Асамблеї й інших періодів пікового навантаження, готує щоденні "пакети теленовин", які безкоштовно надаються найбільшим між народним телевізійним агентствам, включаючи "Ассошіейтед прес ТВ", "Рейтер ТВ" та інші. Телебачення ООН висвітлює також найбільш важливі дискусії в головних комітетах. Щоденний брифінг прес-секретаря Генсека ООН і Голови Асамблеї незмінно транслюється Телебаченням ООН і передається в прямому ефірі на веб-сайті Організації. Департамент щотижня готує програму телевізійних інтерв'ю "Уорлд Кронікл" англійською мовою, ефір регулярно надається запрошеним учасникам, висвітлюються питання, пов'язані з роботою Асамблеї.

Серед засобів медіа рилейшнз особливе місце посідає оперативне висвітлення подій та заходів, що відбуваються в стінах ООН, включаючи прес-релізи англійською та французькою мовою. Прес-релізи про діяльність Асамблеї і документи Генеральної Асамблеї розсилаються також електронною поштою у 83 відділення ООН на місцях, включаючи інформаційні центри, інформаційні служби і відділення ООН, що поширюють їх на місцевому рівні і забезпечують доступ до них через свої бібліотеки.

Поряд з цим, прес-релізи подають фотографії всіх учасників загальних дискусій та інших важливих засідань Генеральної Асамблеї, а також фотоматеріали про важливі заходи за участю Голови. Фотографії надсилаються ЗМІ й іншим користувачам, а також розміщуються на веб-сайті ООН.

Кореспонденти, акредитовані в Нью-Йорку, Женеві та Відні, як правило, отримують інформацію про те, що відбувається в ООН впродовж декількох годин, усю інформацію для своїх статей - від вихідних даних до статистичних показників і прогнозів експертів - вони можуть знайти в періодиці, брошурах, редакційних статтях та інших матеріалах.

Важливими інструментами PR-діяльності ООН є інформаційна діяльність його центральної бібліотеки та бібліотек Інформаційних центрів і Представництв. Це професійно організовані сховища документів ООН і її спеціалізованих установ. Кількість офіційних документів ООН, що зберігаються тут, та інших інформаційних матеріалів, включаючи карти, фотографії, плакати, статистичні звіти й аудіо- і відеоматеріали, обчислюється сотнями тисяч. Якщо потрібного документа в архіві Центрів і Представництв не виявляється, на допомогу приходить "віртуальна бібліотека" ООН, доступ до фондів якої можливий з допомогою мережі Інтернет: тут документів у багато разів більше. За допомогою досягнень сучасної технології у видавничій сфері Департамент раціоналізував свої періодичні публікації з використанням електронних засобів, перетворивши їх з розрізнених видань у загальнодоступні джерела інформації про ООН. Здійснюється також проект переносу на компакт-диски відомостей про історію Організації, що містяться в "Щорічниках Організації Об'єднаних Націй". Крім того, у рамках новаторської угоди про партнерство зі Всесвітнім банком публікація "Development Business" у даний час не тільки доступна через онлайнові засоби отримання інформації, але також дає можливість отримувати прибуток завдяки передплаті на його електронне видання.

Бібліотеки Інформаційних центрів і Представництв поширюють безкоштовно для організацій документи і публікації ООН з таких тем, як міжнародний мир і безпека, соціальний розвиток, міжнародне право, права людини, охорона навколишнього середовища, стійкий розвиток, світова економіка, демографія, енергетика, гуманітарна допомога у випадку стихійних лих і т.д.

ООН використовує й інші можливості для підтримки інтересу світової громадськості до ООНівських подій, зокрема тут створюються програми для аспірантів, проводяться екскурсії по центральному будинку ООН, організовуються бесіди, доповіді, виставки.

Що стосується екскурсій, широко поширена думка, що навіть з урахуванням дефіциту бюджетних коштів, виділюваних на проведення організованих екскурсій, цей вид діяльності вважається вкрай важливим, оскільки дає можливість в живій і безпосередній манері знайомити публіку з "людським обличчям" цієї Організації. У ті дні, коли потік відвідувачів особливо великий, екскурсія проводиться за скороченою програмою, з відвідуванням лише залів Генеральної Асамблеї і Ради Безпеки. Цей вид послуг користується значною популярністю.

Специфічною формою впливу на молодь з усього світу стала програма проведення імітаційної гри "Модель ООН", яка імітує роботу сесій директивних органів ООН. Крім того, забезпечується проведення в Центральних установах національних конференцій за моделлю ООН з участю старшокласників і учнів коледжів, а співробітники організації допомагають у проведенні таких ігор у Північній Америці.

ООН організує поїздки, брифінги, запрошує ораторів для виступу перед багатьма іншими делегаціями учнів і на регіональних конференціях за моделлю ООН, що проводяться в різних школах та університетах країн Північної і Центральної Америки і Карибського басейну. Оскільки сесії, проведені за зразком роботи в ООН, часто організуються у формі обговорень у Генеральній Асамблеї, ці заходи являють собою ефективний спосіб роз'яснення молоді важливість ролі Асамблеї і її значення для їхнього життя.

Останнім часом набирає дедалі більшої популярності нова програма за назвою "Постав запитання послові". Вона дає можливість учням з усього світу кожен місяць задавати одному з послів при ООН питання, що стосуються зовнішньої політики і глобальних проблем, обговорюваних у Генеральній Асамблеї. В даний час вона готується англійською, іспанською і французькою мовами. У ній вже брали участь посли Єгипту, Індії, Іспанії, Китаю, Республіки Корея, Російської Федерації, Швейцарії і Південної Африки.

Особливої уваги потребує застосування паблік рилейшнз, пов'язане зі співробітництвом ООН з діловими колами. Ділове співтовариство відіграє важливу роль у діяльності ООН із самого моменту її створення. Чимало структур Організації уже тривалий час успішно співробітничає з діловими колами, які дедалі більше усвідомлюють роль ООН у зміцненні миру й безпеки та встановленні норм і стандартів у різних сферах людської діяльності, що розглядається як фактор зміцнення стабільності і забезпечення сприятливих умов для підприємницької діяльності і розвитку. Співробітництво з діловими колами здійснюється у різних формах. У контексті досліджуваної теми особливе значення має, перш за все, форма спільної інформаційно-пропагандистської діяльності й політичного діалогу і транспарентний характер зазначеного співробітництва (інформація про характер і рамки угод про співробітництво доступні як для підрозділів ООН, так і для широкої громадськості; ООН розміщує відповідну інформацію на веб-сайті Організації - www.un.org/parnters/business).

Аналізуючи співробітництво ООН з діловими колами, варто звернути увагу, перш за все, на три технології паблік рилейшнз, застосовані для популяризації діяльності ООН. По-перше, подієві комунікації - спонсорство і благодійництво, які представлені непрямими внесками партнерів шляхом створення благодійної організації або фонду. При такій формі співробітництва між ООН і відповідною благодійною організацією або фондом підписується угода, в якій визначаються умови, на яких будуть будуватися їхні відносини, у тому числі регулюватимуться питання, що стосуються використання назви й емблеми, відповідальності, а також привілеїв і імунітетів ООН. Прикладами таких угод можуть бути діяльність некомерційної корпорації "Фонд Організації Об'єднаних Націй", створена для пожертвувань Т.Тернера, фонд "Нет ейд фаундейшн ЮК лтд.", створений для пожертвувань на цілі діяльності ПРООН компанії "Сиско систем інк.", і Фонд для святкування п'ятдесятої річниці ООН, через який свої пожертвування внесли компанії "Гоулд Стар" (Південна Корея), "Своч" (Швейцарія) та ін.

По-друге, партнерство в пропаганді цілей і діяльності ООН. Специфіка цієї форми співробітництва в тому, що партнер забезпечує форум для поширення інформації про ООН на основі підписання з партнером прямої угоди, що визначає умови співробітництва, однією з яких має бути контроль ООН за розповсюджуваною інформацією і врегулювання питання, що стосується використання її назви й емблеми, відповідальності, привілеїв та імунітетів [5].

По-третє, у зв'язку з формуванням нових відносин з діловим співтовариством застосовуються нові загальні принципи використання назви й емблеми ООН, а також назв і емблем її фондів і програм. Комерційній структурі може бути дозволено використовувати назву й емблему при дотриманні відповідних умов. Зокрема, використання назви й емблеми має бути заздалегідь санкціоноване в письмовому виді із зазначенням відповідних умов; використання назви й емблеми комерційною структурою допускається навіть у тому випадку, якщо в процесі такого використання може бути отриманий прибуток за умови, що основною метою використання є демонстрація підтримки цілей і діяльності ООН, наприклад збір коштів для Організації, а прибуток виникає лише як побічний результат. Використання назви й емблеми може бути санкціоноване для наступних цілей: підтримка цілей, політики і діяльності Організації; допомога у збиранні засобів для ООН; допомога у збиранні коштів для структур, що не є частиною Організації, але створені для досягнення цілей і проведення політики Організації.

Санкціоноване використання назви і/або емблеми здійснюється відповідно до письмових специфікацій відповідних організацій. Право використовувати змінену емблему ООН може бути надане на винятковій основі, при наявності відповідного письмового дозволу і за умови дотримання встановлених вимог щодо термінів, характеру і сфери такого використання, обмеженої кількості комерційних структур у зв'язку з інформаційно-пропагандистським забезпеченням того або іншого спеціального заходу або ініціативи, включаючи збирання коштів для фінансування такого заходу або ініціативи. У даний час видачею дозволів на використання назви й емблеми Організації Об'єднаних Націй займається Управління з правових питань.

Центри та Представництва ООН у різних країнах світу, прагнучи підтримувати не лише державні структури, а й інститути громадянського суспільства, у розрахунку на цю аудиторію вони проводять такі спеціальні заходи, як семінари, конкурси дитячого малюнку, виставки і т. ін., а також допомагають громадським організаціям впроваджувати в життя їхні власні ініціативи, що мають відношення до ООН, у тому числі ігрові "моделі" ООН.

Інформаційна центри й служби ООН виходять з того, що інформованість громадськості може бути перетворена на її підтримку ООН, що так необхідна сьогодні Організації. Саме тому громадський інтерес до роботи Організації підтримується шляхом концентрації уваги до її успіх("success stories"), позитивних політичних і гуманітарних акцій та досягнень.

Оскільки на сучасному етапі інформація є важливим засобом формування національної і міжнародної громадської думки, невід'ємним компонентом світової політики, ООН взяла курс на підвищення ефективності всіх напрямків своєї діяльності, продовжуючи послідовно домагатися зміцнення своєї ролі в галузі суспільної інформації. Центральна роль, яку суспільна інформація і комунікація відіграють у роботі ООН, обумовила реформування і зміни в роботі Департаменту громадської інформації, який розробляє творчі стратегії і налагоджує нові партнерські відносини, повною мірою використовуючи сучасні інформаційні технології для поліпшення комунікацій Організації зі світовою громадськістю.

Сьогодні зусилля ООН спрямовані на консолідацію комунікаційного потенціалу Організації, забезпечення такого становища, при якому всі установи та підрозділи говорили б "одним голосом". Рівень володіння інформаційно-комунікаційними структурами ООН PR-технологіями показали заходи, пов'язані з Саммітом тисячоліття та діяльність, спрямована на те, щоб довести інформацію про ці заходи до населення всіх регіонів світу [6], а також  кампанія, присвячена 60 річчю прийняття «Загальної декларації правлюдини» [7].

Висновки.  Завершуючи аналіз PR-діяльності, слід зазначити, що ООН запровадив у практику проведення щорічного огляду результатів своїх програм. Завдяки цьому самооцінка стала невід'ємним компонентом повсякденної роботи всіх керівників програм у Департаменті, що позитивно позначилося на організації службової діяльності.



Номер сторінки у виданні: 105

Повернутися до списку новин