Скіфо - арійська цивілізація у Стародавній Індії/Ар’я - Варті (ІІІ–І тис. до н. е.)
У статті розглядається українська версія походження цивілізації Стародавньої Індії/Ар’я-Варта.
докладніше...Український науковий журнал
ОСВІТА РЕГІОНУ
ПОЛІТОЛОГІЯ ПСИХОЛОГІЯ КОМУНІКАЦІЇ
У статті розглядається українська версія походження цивілізації Стародавньої Індії/Ар’я-Варта.
докладніше...У статі узагальнені результати останніх досліджень українських і російських вчених про походження слова «Русь».
докладніше...У статті розглянуто деякі теоретичні питання використання банків і баз даних у дослідженні різноманітних аспектів політичних процесів. Зроблено висновки щодо можливостей і обмежень використання банків та баз даних у політологічних дослідженнях.
докладніше...У статті розглядаються традиційні моделі підготовки державно-управлінських кадрів у зарубіжних країнах. Основна увага зосереджується на обґрунтуванні особливостей північноамериканської та європейської моделі підготовки державно-управлінських кадрів. Пропонуються шляхи адаптації зарубіжного досвіду до національної системи підготовки та підвищення кваліфікації кадрового складу державної служби.
докладніше...Зроблено спробу проаналізувати державно-церковні відносини в країнах колишнього Радянського Союзу. Проаналізовано конституційні норми, які гарантують свободу совісті в названих країнах.
докладніше...У статті висвітлюється зміна позицій православних церков України в контексті конфесіональної політики Президента України В. Януковича. Розглядаються основні проблеми православ’я і пропоновані шляхи їх вирішення.
докладніше...У статті здійснюється теоретичний аналіз деяких важливих психологічних аспектів проблеми релігійності. Розкриття ролі відповідної складової у становленні особистості емпірично доповнюється описом результатів анкетування студентської молоді. Зокрема, розглядаються типові особливості релігійних уявлень студентів-першокурсників педагогічного ВНЗ.
докладніше...Стаття присвячена дослідженню явища слов’янської взаємності в контексті російського месіанства і його ролі у нових геополітичних реаліях. Автор відмічає, що ідея етнічної і мовної єдності слов’ян зумовлюється політичною доцільністю. Об’єднавчі експерименти у слов’янському світі живлять імперські амбіції Росії, але не українське державотворення. Робиться висновок, що Україна сьогодні потребує громадянського суспільства, а не російської гегемонії.
докладніше...У статті розглядаються механізми використання маркетингових підходів, методів і процедур у діяльності органів державного управління. Визначається роль соціально-політичного маркетингу в оптимізації й раціоналізації діяльності органів державного управління, підвищенні їх результативності.
докладніше...Миротворчі операції на пострадянському просторі, які проводилися для врегулювання етнічних конфліктів у Грузії, Молдові, Азербайджані головним чином Російською Федерацією, не принесли бажаних результатів. Навпаки, російська миротворча політика здійснювалася виключно в інтересах офіційної Москви, а принцип «ні війни, ні миру» надовго законсервував процес вирішення етнонаціональних суперечностей, зберігаючи потужний конфліктний потенціал регіону.
докладніше...У статті розглядаються теоретичні основи визначення тероризму і розкриваються етапи розвитку даного феномену, визначаються різновиди тероризму, аналізуються існуючі визначення тероризму. Робиться висновок, згідно з яким відсутність чіткості й єдності у поглядах дослідників на визначення тероризму й міжнародного тероризму свідчить про те, що ці поняття є категоріями більшою мірою політичними, ніж правовими.
докладніше...Статтю присвячено розгляду явища громадської думки, важливості її становлення як соціально-політичного інституту, що сприяє розвитку демократії. Охарактеризовано поняття тоталітаризму в основних його прикметних рисах. Досліджено можливість існування громадської думки як явища, породженого, по-суті, демократією і такого, що підсилює демократичне врядування в умовах тоталітарного режиму. Розглянуто основні функції громадської думки. Проведено порівняльний аналіз реалізації функцій громадської думки в умовах тоталітаризму і демократії. З’ясовано відмінність у формуванні та проявах громадської думки за умов демократичного, тоталітарного й авторитарного політичних режимів. Доведено, що громадська думка існує в тоталітарних і авторитарних політичних режимах, де піддається певним модифікаціям у своїх функціональних можливостях. Доведено, що громадська думка як повноцінний суспільно-політичний інститут може бути утвердженою і максимально реалізовувати свої функції в умовах демократії.
докладніше...У статті обговорюються питання формування позитивного іміджу армії. Розглядається зміст поняття «воєнно – іміджева політика» держави та її складових елементів. Здійснюється аналіз механізмів реалізації воєнно-іміджевої політики держави.
докладніше...Аналізуються сутнісні та динамічні характеристики буття особистості в єдності з повсякденністю та неповсякденністю, темпоральність буття, зміни особистості в катастрофічних ситуаціях.
докладніше...У статті обґрунтовуються психологічна сутність пізнавальної самостійності та чинники її формування під час інтеріоризації навчальної діяльності.
докладніше...У статті аналізуються особливості гандикапізму та його місце в системі інших психологічних понять, близьких за змістом. Розглядається специфіка формування та прояву гандикапізму, його вплив на особливості побудови міжособистісних стосунків, розвиток індивіда.
докладніше...Розглядаються зміни, що відбуваються у сенсорній і сенсомоторній сферах практично здорової молодої людини під квантово-механічним впливом. Зміни розглядаються з урахуванням індивідуального профілю функціональної асиметрії людини. Квантово-механічний вплив резонансної частоти по-різному впливає на людей з різним профілем асиметрії, змінює енергопотенціал, специфічну працездатність. Подальші дослідження можуть бути вельми цікавими і практично значущими.
докладніше...У статті наведено результати теоретичного вивчення компетентності як прояву людського капіталу. Визначено головні характеристики компетентності та особливості її формування шляхом актуалізування компетенцій. Вказано особливості компетенцій.
докладніше...У статті автор здійснює спробу теоретичного аналізу психологічних аспектів ксенофобії в умовах сучасного суспільства. Зроблено акцент на розгляді ксенофобії саме як соціально-психологічному явища. Визначено основний підхід у психічній адаптації особистості.
докладніше...Представлено авторський опитувальник самооціночного типу, який надає змогу оцінити стратегіальне поле психолога. Проаналізовано результати проведеного дослідження, згідно з якими визначаються переваги студентів – психологів і практичних психологів у виборі основних стратегій професійної діяльності.
докладніше...У статті автор розкриває методологічні складові організації і підготовки проведення психологічної експертизи інструментарію в навчальних закладах і презентує алгоритм проведення даного виду психологічної експертизи.
докладніше...Статтю присвячено актуальній темі дослідження якості життя в сучасних наукових підходах. Виділені основні показники якості життя, його компоненти, критерії й оцінки. Зазначено, що найбільше досліджень феномену якості життя проведено зарубіжними вченими, тоді як в Україні його вивченню приділяється найбільша увага в галузі медицини. Передбачено важливість оцінювання якості життя з психологічної точки зору.
докладніше...У статті розглянуті теоретичні аспекти проблеми мотиваційної сфери особистості. Також висвітлені проблеми цінностей і ціннісних орієнтацій сучасної молоді. Аналіз проведений на матеріалі активно обговорюваної в теперішній час роблеми мотивів вступу до шлюбу у сучасної молоді.
докладніше...Теоретичний аналіз представленого матеріалу побудований на розгляді стану вагітності жінки як макростресору. Емпірико-діагностичний аспект вивчення проблеми стосується конкретизації проявів емоційних станів вагітних жінок залежно від інтерпретаційного контексту соціально-психологічних (задоволеність шлюбом, вік, місце проживання) та клініко-анамнестичних факторів (порядок пологів та обтяжений анамнестичний діагноз).
докладніше...У статті висвітлено результати емпіричного дослідження особливостей розвитку гендерної ідентичності дівчат-підлітків в умовах загальноосвітніх шкіл і шкіл-інтернатів. Обґрунтовано якісні та кількісні показники розвитку гендерної ідентичності дівчат підліткового віку.
докладніше...Симптоматика переживань кризи 13 років — це позитивні і негативні симптоми (всього — 34) зі своєю специфікою (типові, супутні, фонові), що даєзмогу встановити місце особистості у віковому розвитку. Необхідна умова диференційованого підходу до неї: активізація позитивної симптоматики, а не локалізація негативної. Для прикладу розглядається динаміка окремих симптомів, зокрема домагання ролі дорослого, прагнення до самостійності, дратівливість. Аргументується позиція про двофазовий перебіг перехідного періоду з умовною назвою «криза 13 років», який в часі співвідноситься більше з 11–14 роками (у хлопчиків — з 12–15 роками) і є закономірністю вікового розвитку.
докладніше...У статті викладені результати теоретичного вивчення проблеми вікових особливостей поведінки молодших школярів у конфліктних ситуаціях. Визначені головні складові психологічної характеристики поведінки школярів у конфліктах.
докладніше...У статті представлені результати апробаціїа модифікації методики діагностики шкільної тривожності Філіпса.
докладніше...У статті розглядається проблема амбівалентності особистості в юнацькому віці. Запропоновано дослідження, в якому представлено спробу визначення мотиваційних ознак амбівалентності в юнацькому віці, що дало змогу провести типологію амбівалентної особистості на рівні мотиваційно збалансованих/ розбалансованих проявів у юнацькому віці.
докладніше...У статті розглядається проблема волі та особистісної свободи в юнацькому віці. Представлено психологічне визначення особистісної свободи. Аналіз проведений на матеріалі активно обговорюваної нині проблеми особистісної свободи молодих людей.
докладніше...Виявлено й інтерпретовано особливості прояву емоційних станів фрустрації, агресивності, тривожності, депресії, емоційного дискомфорту, емоційної нестійкості. З’ясовано, що вони носять негативний відтінок, але найбільш характерні для підліткового віку.
докладніше...У статті розкривається зміст поняття «духовність», а також розглядаються важливі аспекти проблеми формування духовності. На підставі результатів експериментального дослідження описуються особливості типових відповідних уявлень молодших школярів. Обґрунтовується значення духовного виховання у становленні особистості дитини цього віку.
докладніше...Піддано аналізу різні теоретико-методологічні підходи до формування ціннісної системи дошкільників, які презентовані у науково – методичній літературі. Обґрунтовується необхідність виховання початків альтруїзму в дітей старшого дошкільного віку.
докладніше...В статье рассматриваются две модели взаимодействия взрослого с ребёнком, направленного на развитие продуктивного целеполагания как основного новообразования раннего возраста. Показано, что наиболее эффективной для возникновения этой высшей психической функции у детей 2–3 лет является ситуация совместной деятельности, в которой одновременно соприсутствуют следующие компоненты: собственные предметные действия ребёнка; организация взрослым обозначения ребёнком полученного им результата; положительная оценка взрослым продукта детской деятельности и самого ребёнка; создание взрослым эмоциональной привлекательности достигнутого результата. Предлагается достаточно эффективная методика организации совместной деятельности взрослого с детьми 2–3 лет, целью которой является развитие продуктивного целеполагания.
докладніше...У статті представлені різні підходи до визначення поняття «професійно важливі якості». Розглянуто підходи вчених до визначення структурних компонентів професійно важливих якостей педагога; подано аналіз класифікацій цих якостей.
докладніше...У статті розглядаються проблеми виховання учнівської молоді творчих неформальних об’єднань. Виокремлюються основні аспекти, якими представлені сучасні тенденції роботи з неформальною молоддю. Визначаються основні методичні умови, принципи, підходи до її виховання. Встановлено, що основний спосіб роботи з творчими неформальними об’єднаннями полягає у соціально-педагогічній діяльності щодо створення соціально-виховного, творчого середовища, який базований на вікових потребах молодої людини у спілкуванні, самоствердженні та самореалізації.
докладніше...У статті розглянуто основоположні засади гештальт-терапії Ф. Перлза. Висвітлено мету корекції, позицію психолога, вимоги й очікування від клієнта, механізми порушення процесу саморегуляції. Окреслено рівні неврозу та основні технічні прийоми в гештальт-терапії Ф. Перлза. Гештальт-терапію репрезентовано як фактор морального розвитку особистості школяра.
докладніше...У статті розкривається значення й закономірності екологічної освіти молодших школярів на сучасному етапі; аналізується проблема формування екологічної свідомості в процесі навчання; описані деякі форми та методи, які доцільно застосовувати з цією метою.
докладніше...Рассматриваются понятие «деструктивное общение» и теоретические предпосылки его исследования. Анализируются психодиагностические инструменты, направленные на выявление видов деструктивного общения. Актуальностью исследования является необходимость гармонизации общения подрастающего поколения на ранних этапах формирования модели межличностного взаимодействия. Поэтому ставится задача по раннему выявлению деструктивных форм общения у подростков и разработке диагностической методики.
докладніше...У статті розкрито особливості емпатійних здібностей у студентів-психологів, де емпатія розглядається як цілісна властивість особистості, в поєднанні її якісних (модальність) і змістовних показників (емпатійна спрямованість). Розглянуто різні показники емпатії в поєднанні формально-динамічних та змістовних характеристик. Досліджено загальні закономірності та індивідуальні відмінності проявів психологічних характеристик емпатії.
докладніше...В статье рассматриваются основные аспекты адаптации личности в вузе; общие закономерности и дефиниции мотивационной сферы студентов в контексте адаптации к учебному процессу. Анализируются мотивационные механизмы адаптации студентов к учебному процессу в вузе.
докладніше...У статті розкрито особливості розвитку професійної емпатії психолога в процесі навчання у вищій школі.
докладніше...Досліджено часову перспективу студентів гуманітарного і технічного спрямування у зв’язку з їхнім особистісним потенціалом. Виявлено, що формуванню високого особистісного потенціалу у студентів сприяє виражена майбутня часова перспектива, а також відсутність негативної часової орієнтації.
докладніше...У статті аналізується сутність цінностей, їх основне функціональне призначення, яке становить вищий рівень людських потреб; визначено зміст понять «компетентність», «компетентісний підхід»; розглянуто проблему формування професійної компетентності майбутніх фармацевтів.
докладніше...У статті висвітлено особливості навчальної діяльності студента-філолога, яка здійснюється на базі цілісного когнітивно-комунікативного підходу.
докладніше...У статті представлено змістові характеристики процесу формування проектувальних умінь майбутнього соціального працівника у формі спеціального введення курсу «Соціальне проектування» у процес його фахової підготовки. Проаналізовано змістові та методичні характеристики цього спецкурсу, його вплив на формування проектувальних умінь, місце самостійної роботи студента в процесі вивчення спецкурсу.
докладніше...У статті наведено результати діагностування віктимної поведінки підлітків за допомогою виявлення їх колірного профілю.
докладніше...У дослідженні розкрито поняття самоефективності з різних позицій — психології особистості, психології творчості, психології спорту, соціальної психології. Стаття містить опис експериментально-психологічного дослідження з проведеним статистичним аналізом та його інтерпретацією. Проаналізовано фактори, які впливають на рівень самоефективності танцюристів, зокрема мотиваційно-вольова сфера особистості, «Я-концепція», особистісна зрілість. Зроблено висновки та рекомендації за даними дослідження.
докладніше...У статті досліджуються загальні характеристики та індивідуальні прояви психічного здоров’я в студентському віці. Наведено результати емпіричного дослідження стану психічного здоров’я студентської молоді під час навчальної діяльності у вищому закладі освіти.
докладніше...У статті представлено основні підходи до розуміння поняття «стрес», його прояви та фази. Описано поняття професійного стресу та основні напрямки формування стресостійкості у майбутніх медиків.
докладніше...У статті досліджено соціально-психологічні чинники ставлення до вагітності матерів доношених і недоношених дітей. Виявлено, що особливості «Я-концепції» матерів, ставлення до сімейних ролей та дитини, а також задоволення сімейним життям є важливими факторами, які впливають на ставлення жінок до вагітності. З’ясовано, що незалежно від того, чи жінка народила доношену чи недоношену дитину, її ставлення до вагітності може бути однаковим.
докладніше...У статті розглядається проблема впливу занять фізичною культурою на корекцію гіпотонічних станів серцево-судинної системи на прикладі студентів медичного коледжу. Показано позитивний вплив спеціального комплексу фізичних вправ на стан серцево-судинної системи молоді.
докладніше...Стаття присвячена теоретичному вивченню сутності, структури та функцій психологічного захисту особистості у хворих на гіпертонію. Подана психологічна характеристика гіпертонії як хронічного захворювання психосоматичної етіології.
докладніше...У статті викладено результати досліджень, спрямованих на вивчення внутрішньої картини життєвого шляху і ставлення до хвороби пацієнтів із соматичними захворюваннями.
докладніше...Досліджено особливості сенсожиттєвих орієнтацій студентів з вираженою хронічною втомою упродовж навчального року. З’ясовано, що студентів з надмірно вираженою хронічною втомою характеризує незалежність сенсожиттєвих орієнтацій в освітньо-професійній сфері та сферах, пов’язаних із сімейним життям, суспільно-політичною і фізичною активністю. Виявлено, що помірно втомлені студенти мають тісний взаємозв’язок освітніх, професійних, сімейних, суспільних цінностей та хобі.
докладніше...У статті розглянуто педагогічну проблему процесу формування рухової координації студентів факультету фізичного виховання під час занять хореографією. Проаналізовано стан проблеми рухової координації в теоретичній і практичній підготовці студентів.
докладніше...У статті здійснено аналіз понять «психічне здоров’я» та «копінг-поведінка». Висвітлено систему заходів, мета яких — забезпечення ефективної психологічної підтримки для осіб, що перебувають у складних життєвих ситуаціях. Визначається цінність та ефективність запропонованого алгоритму.
докладніше...У статті поставлено проблему адаптації студентів до умов вищого навчального закладу (ВНЗ), вирішення якої передбачає врахування психічного здоров’я, психофізіологічних показників, особистісних якостей, умов організації навчального простору. Описується зміст процесу адаптації до навчання у ВНЗ, який включає соціально-психологічну, психологічну та діяльнісну складові.
докладніше...У статті розглянуто теоретико-методологічні аспекти конструкту рофесійної адаптації викладача-початківця педагогічного ВНЗ у контексті психічного здоров’я особистості. Здіснено аналіз базових підходів до проблематики психічного здоров’я особистості. Проаналізовано взаємозв’язок понять «професійна адаптація викладача ВНЗ» і «психічне здоров’я викладача ВНЗ»
докладніше...У статті досліджується проблема здоров’я у західній і вітчизняній психології. Теоретично здійснюється спроба визначити зв’язок психологічного здоров’я та творчості особистості. Емпірично встановлено зміни уявлень щодо здоров’я в структурі цінностей креативної особистості.
докладніше...Представлено проективний підхід до розробки інноваційних виховних технологій особистісно-орієнтованого формування у студентів культури здоров’я. Обґрунтовано доцільність організації навчально-виховного процесу на підставі факторного аналізу ціннісних орієнтацій студентів до здорового способу життя.
докладніше...У статті розкривається сутність понять «здоров’я», «здоровий спосіб життя». Автор наводить аналіз ситуації щодо формування здорового способу життя молоді та обґрунтовує особливості формування здорового способу життя у молодого покоління
докладніше...У статті досліджується харчова поведінка студентів, її вплив на якість життя молоді, розглядаються чинники, що призводять до порушень харчової поведінки, проводиться аналіз взаємозв’язку особливостей харчової поведінки та успішної навчальної діяльності.
докладніше...Швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій може створювати загрози здоров’ю особистості та відвертати її від реального світу. Розвиток комп’ютерних мереж, окрім позитивного значення для людини, може нести значну шкоду для різних складових здоров’я людини. Для зменшення цієї шкоди необхідно проводити навчання серед дорослих, реформувати процес вивчення інформатики, розробити спеціальні навчальні курси для майбутніх педагогів.
докладніше...У статті здійснено теоретичний аналіз понять «культура», «здоров’я», «культура здоров’я». Подано сутнісну характеристику культури здоров’я соціального педагога. Здійснено покомпонентний аналіз її складових.
докладніше...У статті розглядаються ціннісні орієнтири соціального здоров’я особистості в контексті напрацювань ноосферної освіти.
докладніше...У статті поданий аналіз результатів емпіричного дослідження соціальних уявлень про ідеального політика мешканців Південного Сходу України, показана структура усвідомлюваних (раціональних) аспектів образу ідеального політичного лідера, підсвідомих прагнень і очікувань. Це надає можливість усвідомити основні потреби і прагнення українського виборця, а також створювати ефективний політичний імідж.
докладніше...У статті розглядається питання розвитку лідерських здібностей в умовах допрофесійної підготовки. Запропоновано дослідження, в результаті якого виявляються лідерські здібності студентів, та на підставі цього складено програму по роботі з кураторами та студентськими групами, що спрямована на виховання лідерів у колективах.
докладніше...У контексті соціально-психологічних проблем життєвого шляху особистості розкривається ставлення сучасних молодих людей до власного майбутнього. Вирішення названої проблеми передбачає розуміння молоддю образу власного перспективного майбутнього в особистісному й соціальному вимірах самоактуалізації.
докладніше...Здійснено теоретичний аналіз вітчизняних і зарубіжних підходів до проблеми мотиваційно-ціннісного компонента життєвих стратегій особистості. Висвітлено результати емпіричного дослідження мотиваційно-ціннісного компонента у структурі життєвих стратегій молоді.
докладніше...Данное исследование дополняет существующие эмпирические и теоретические суждения относительно социальной идентичности. Представлены результаты кросс-культурного сравнения системы социальных идентификаций у 267 студентов, проживающих в Украине и Германии. Аализируются и обсуждаются возрастные и полоролевые особенности динамики структуры социальной идентичности в сравнительной перспективе.
докладніше...У статті здійснено порівняльний контент-аналіз дискурсу, присвяченого психологічній допомозі та допомозі цілителів-містиків на підставі Інтернет-відгуків респондентів різних регіонів України. Виявлено нижчий рівень конкурентоспроможності фахової психологічної допомоги порівняно з «магічною», зумовлений, зокрема, регресивними тенденціями психічного функціонування українського суспільства.
докладніше...В статье обосновывается значение психологической компетентности для личностно-профессиональной эффективности будущих учителей. Предложена модель структурной организации психологической компетентности будущего учителя с позиции ее рассмотрения как системного феномена.
докладніше...Розв’язання проблеми професійної підготовки сучасного конкурентоспроможного фахівця передбачає формування ефективних механізмів психологічної адаптації студентів-першокурсників до системи вузівського професійного навчання і потребує організації системи заходів з індивідуальної психодіагностики студентів та з формування прийомів, навичок та умінь навчання у вузівській системі.
докладніше...У статті наведено теоретичний аналіз існуючих у сучасній науці підходів до вивчення проблеми адаптації студентів до навчання у вищих навчальних закладах. Подано порівняльну характеристику складових процесу адаптації. Визначено необхідність вивчення питання адаптації іноземних студентів до навчання у ВНЗ України.
докладніше...У статті проаналізовано психолого-педагогічну літературу з метою висвітлення питань професіоналізму, компетентності, кваліфікації в діяльності психолога. На підставі власних висновків і узагальнень побудовано модель особистісного досвіду психолога, яка вміщує такі складові: а) категоріальний простір; б) компоненти; в) функції, які характеризують роль кожного компонента.
докладніше...У статті розглянуто психолого-педагогічні умови формування у студентів-психологів прийомів розуміння психологічної ситуації клієнта. Наведені експериментальні результати впровадження спецкурсу «Техніка розуміння психологічної ситуації клієнта», розробленого автором з метою вдосконалення професійної підготовки майбутніх психологів.
докладніше...Розглянуто когнітивні стилі як результат інтегративної взаємодії пізнавальної та особистісних складових суб’єкта. Досліджено та проаналізовано особливості структурних компонентів темпераменту та показників вербального інтелекту телефонних операторів з різними когнітивними стилями.
докладніше...У статті запропоновані шляхи формування та розвитку особистості викладача вищого технічного навчального закладу під час психолого-педагогічної підготовки магістрів відповідно до сучасних вимог.
докладніше...За оцінками шкільних психологів здійснено аналіз професійної взаємодії психолога та педагога у загальноосвітніх закладах, відображено чинники, які визначають їх співпрацю.
докладніше...У статті досліджується становлення психологічної думки в контексті освітньої – виховної діяльності Кам’янець – Подільського державного українського університету (1918–1921 рр.).
докладніше...У статті розглядається соціальна робота з людьми похилого віку. Досліджено старіння суспільства як наслідок демографічної кризи. Розкрито соціальні, психологічні та фізіологічні характеристики цієї категорії людей. Висвітлено головні проблеми які супроводять життя людей похилого віку. Охарактеризовано принципи, форми та методи соціальної роботи, що спрямовані на цю категорію українського суспільства.
докладніше...У статті на підставі теоретичного аналізу пропонується визначення сутності поняття «духовно-моральні цінності». Проаналізовано провідні теоретичні підходи до формування духовно-моральних цінностей у студентів з обмеженими фізичними можливостями, систематизовано завдання, критерії та рівні їх сформованості; визначено психолого – педагогічні умови ефективного формування духовно-моральних цінностей у студентів з особливими потребами в контексті проблеми соціально-психологічної адаптації.
докладніше...Статтю присвячено аналізу мотивації навчальної діяльності молодших школярів. Описані результати дослідження підтверджують наявність психологічних особливостей розвитку мотивації навчальної діяльності у молодших школярів з порушеннями слуху, а саме: недостатньо розвинена пізнавальна мотивація, домінує ігрова мотивація, високий показник низького рівня самооцінки учнів.
докладніше...Статтю присвячено вивченню особливостей соціально-перцептивних установок у дітей із церебральним паралічем на матеріалі методики незавершених оповідань. Результати дослідження спонукають до пошуку шляхів психокорекції через застосування прогностичних програм.
докладніше...У статті розкриваються питання виникнення емоційної депривації у дітей в умовах емоційно збідненого середовища інтернатного закладу. Автор вказує на деформуючий вплив емоційної депривації на розвиток психічної сфери у дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Володіючи певними зовнішніми та внутрішніми ресурсами та резервами, прийомна сім’я може стати своєрідним реабілітаційним простором для подолання та компенсації негативних наслідків емоційної депривації у дітей.
докладніше...В статье приведены анализ социально-психологических компонентов виктимизации личности студента-инвалида. Раскрывается специфика инвалидности как феномена социально-психологического неблагополучия. Характеризуются факторы и условия социально – педагогической виктимизации в современной профессионально-образовательной среде.
докладніше...У статті розкрито змістове наповнення терміна «інвалід», проаналізовано гендерні особливості переживання інвалідності дівчатами студентського віку, розглянуто сексистські прояви щодо жінок-інвалідів у сучасному суспільстві, визначено основні принципи роботи викладачів.
докладніше...У статті розглянуто проблему ефективної організації навчального процесу у вищому навчальному закладі в умовах гуманізації освіти. Обґрунтовано використання кібернетичного підходу до процесу навчання як необхідної складової в системі підвищення рівня якості професійної підготовки студентів. Концептуальні засади управління навчальною діяльністю розкриваються з використанням функціонального і структурного підходів.
докладніше...Висвітлюються результати теоретичного вивчення проблеми розвитку професійної комунікативної діяльності учителя загальноосвітньої школи в історичній ретроспективі.
докладніше...У статті проаналізовано освітньо-педагогічну діяльність педагогів-філантропів Німеччини ХVIII ст., їх основні педагогічні ідеї, навчально-виховний процес у філантропічних навчальних закладах.
докладніше...У статті розглядається проблема впровадження педагогічних прийомів профорієнтаційного напряму в практику вчителів-предметників. Розроблені інструментарії профорієнтаційного характеру. Автор подає рекомендації, які можуть бути використані у межах викладання різних шкільних дисциплін.
докладніше...Статтю присвячено осмисленню історичного досвіду впровадження гнучких педагогічних технологій навчання в практику роботи вищих навчальних закладів. Розглянуто витоки і передумови виникнення блоково-пакетної технології, а також особливості монопредметної технології як ядра гнучких педагогічних технологій.
докладніше...У статті автор представляє основні методи роботи та форми впливу на процес особистісно-професійного зростання педагога, визначено рефлексивні одиниці корекційно-розвивальної роботи.
докладніше...У статті на підставі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено сутність і структурні компоненти етновалеологічної компетентності студентів педагогічних університетів. Запропоновано ідею доцільності популяризації та використання етнопедагогічного досвіду українців як умови формування етновалеологічної компетентності майбутніх учителів. Актуалізовано найбільш яскраві приклади узагальненого в українському фольклорі виховного досвіду народу щодо формування здорового способу життя особистості.
докладніше...Стаття присвячена теоретико-методичному обґрунтуванню змісту професійної підготовки фахівців з фізичного виховання на сучасному етапі трансформації вищої освіти України. Проаналізовано навчальні плани за напрямом підготовки 0102 «Фізичне виховання і спорт» спеціальності 6.010201 «Фізичне виховання» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» Львівського державного університету фізичної культури, Харківської державної академії фізичної культури, Дніпропетровського державного інституту фізичної культури і спорту та Національного університету фізичного виховання і спорту України.
докладніше...У статті розглянуто системно-динамічну модель мотивації досягнення М. Ш. Магомет-Емінова, використання її в індивідуальній спортивній діяльності та сучасному спортивному процесі. Висвітлено структуру та механізми функціонування мотивації ініціації й селекції, психологічні особливості системно-динамічної моделі мотивації досягнення. Виокремлено ключові детермінанти мотивації ініціації та селекції.
докладніше...